Læsekort til indskolingen og mellemtrinnet


Jeg har siddet og arbejder på nogle kort, der skal hjælpe eleverne, forældrene, lærerne og plc/biblioteksmedarbejderne til at få valgt de rigtige bøger (til eleven).

Jeg oplever mange elever, der bliver demotiveret af, at de ikke kan finde den rigtigt bog. Heldigvis oplever jeg også, hvad det betyder for deres læselyst, at de læser en bog, som de bliver optaget af.

Dette læsekort er tænkt som et værktøj til at ‘afdække’ elevens interesseområde.

Kortet kan de tage med hjem eller det kan være på biblioteket.

Der er også mange elever, der ikke kender deres bibliotek godt nok til at vide, hvor de kan finde de bøger, der interesser dem.

Jeg modtager meget gerne tilbagemeldinger på læsekortet - enten her eller på Instagram.
Skriv gerne, hvis du synes, at der mangler nogle valgmuligheder på kortet.
Jeg tænker, at der også skal være tomme feltet, hvor der er plads til, at de kan skrive noget mere, men det må komme med i næste udgave.

Jeg har forsøgt efter bedste evner at gøre læsekortene nemme at printe ud. Det er næste lykkes:) Brug gerne lidt kraftigere papir, så bliver de bare lidt pænere.




Læsekort indskoling (Print læsekortet ud på to stykker papir og kopier dem efter sammen)

Kopiering må kun finde sted på institutioner eller virksomheder, der har indgået aftale med Copydan Tekst & Node, og kun inden for de rammer, der er nævnt i aftalen.

Kommentarer

  1. Jeg er lidt nysgerrig på kvaliteten af bogmærket. Printer du dem ud på lidt tykkere papir eller laminerer du dem, når eleverne har udfyldt dem? Mvh Lone, lærer i Hellerup

    SvarSlet

Send en kommentar