Undervisningsforløb til "Nattevagt" af Stian Hole og Synne Lea

I 3.kl. har vi haft et forløb, hvor vi har arbejdet med "Nattevagt" af Stian Hole og Synne Lea. Mit udgangspunkt da jeg planlagde forløbet var litteraturguiden fra Høst og Søn/Rosinante & Co.

Jeg har suppleret forslag fra litteraturguiden med egne ideer, da jeg gerne ville have, at eleverne fik lavet en foldebog, hvor de fik samlet alt deres arbejde omkring "Nattevagten".
Det har været en meget inspirerende forløb, hvor eleverne, i den grad, har arbejdet med digte på mange forskellige måder.

Forløbet sluttet med, at eleverne foldebøger og digte blev udstillet. Alle deres digte blevet samlet i en digtsamling, som de efterfølgende læste op i klassen.


Hent forløbet her


Kopiering må kun finde sted på institutioner eller virksomheder, der har indgået aftale med Copydan Tekst & Node, og kun inden for de rammer, der er nævnt i aftalen.

Kommentarer

  1. Kan du hjælpe med hvad der står i kolonne nr 4 i arket til billeddigt?
    Jeg kan se at der står noget med Find … på marken eller efter solnedgang.

    SvarSlet

Send en kommentar