Vi må ikke glemme at inddrage og fastholde samarbejdet med forældrene omkring elevernes læsning, når de når udskolingen. Der kan måske være en tendens til, at vi ikke længere, som tidligere, klæder forældrene på ift., hvordan de kan støtte op omkring elevernes læsning og læselyst i udskolingen. Min erfaring er, at forældrene i udskolingen gerne vil støtte op omkring elevernes læsning og læsemotivation, hvis vi klæder dem på til rollen. Det skal vi stadig huske at gøre.
Her er lidt tips og tricks til, hvad forældrene med fordel kan gøre. Hvert år laver jeg en separat litteraturårsplan til forældrene, så de kan se, hvad klassen skal læse, og hvornår vi skal læse det. Vandrebogen er et eksemplar af en af vores fælles værkslæsningsbøger, der vandrer rundt blandt forældrene, som de meget gerne må skrive kommentarer i undervejs. Mine tips og tricks udleverer jeg til forældrene ved det første forældremøde.
Her er lidt tips og tricks til, hvad forældrene med fordel kan gøre. Hvert år laver jeg en separat litteraturårsplan til forældrene, så de kan se, hvad klassen skal læse, og hvornår vi skal læse det. Vandrebogen er et eksemplar af en af vores fælles værkslæsningsbøger, der vandrer rundt blandt forældrene, som de meget gerne må skrive kommentarer i undervejs. Mine tips og tricks udleverer jeg til forældrene ved det første forældremøde.
Download Forældrebrev med tips og trick til skabe læselyst i udskolingen KLIK HER
Skabelon til Forældrebrev med tips og trick til skabe læselyst i udskolingen KLIK HER
Kopiering må kun finde sted på institutioner eller virksomheder, der har indgået aftale med Copydan Tekst & Node, og kun inden for de rammer, der er nævnt i aftalen.
Kommentarer
Send en kommentar