Jeg har lavet nogle plakater, der skal hænge i min klasse hele skoleåret.
Formålet med plakaterne er, at de skal hjælpe eleverne og mig med at kategorisere alle de tekster, som vi læser i løbet af skoleåret. Jeg kunne selvfølgelig godt skrive flere tekster på allerede nu og det har jeg også gjort i min lærerversion, men ved at skrive dem på sammen med eleverne, håber jeg at øge deres opmærksomhed omkring, hvordan de tekster vi læser tilhører forskellige kategorier.
Vi skal også arbejde i fordybelsesområder. Når vi påbegynder et nyt fordybelsesområde skriver jeg overskriften til at starte med, og derefter er tanken, at vi løbende skriver de tekster ind, som vi arbejder med i fordybelsesområdet.
Lige nu er tanken, at når vi når tiden, hvor vi i fællesskab skal lave fordybelsesområder, at eleverne bruger plakaten (selvfølgelig tom) til at komme med forslag til fordybelsesområder til til deres mundtlige eksamen.
Kommentarer
Send en kommentar