Tekstkategorier

Jeg har lavet nogle plakater, der skal hænge i min klasse hele skoleåret. 
Formålet med plakaterne er, at de skal hjælpe eleverne og mig med at kategorisere alle de tekster, som vi læser i løbet af skoleåret. Jeg kunne selvfølgelig godt skrive flere tekster på allerede nu og det har jeg også gjort i min lærerversion, men ved at skrive dem på sammen med eleverne, håber jeg at øge deres opmærksomhed omkring, hvordan de tekster vi læser tilhører forskellige kategorier.



Vi skal også arbejde i fordybelsesområder. Når vi påbegynder et nyt fordybelsesområde skriver jeg overskriften til at starte med, og derefter er tanken, at vi løbende skriver de tekster ind, som vi arbejder med i fordybelsesområdet. 
Lige nu er tanken, at når vi når tiden, hvor vi i fællesskab skal lave fordybelsesområder, at eleverne bruger plakaten (selvfølgelig tom) til at komme med forslag til fordybelsesområder til til deres mundtlige eksamen.



Kopiering må kun finde sted på institutioner eller virksomheder, der har indgået aftale med Copydan Tekst & Node, og kun inden for de rammer, der er nævnt i aftalen.





 

Kommentarer