Hvem er jeg?


Efter sommerferien skal jeg være dansklærer i 8.kl., der består af to 7.klasser, der er blevet lagt sammen. Jeg havde den ene 7.kl. før sommerferien og er så heldig, at jeg skal fortsætte som dansklærer i 8.kl.

Nogle af eleverne kender hinanden, og nogle kender ikke hinanden. Jeg er selvfølglig også meget nysgerrig på at lære at kende eleverne fra den anden klasse at kende.

Derfor skal vi starte med at lave "Hvem er jeg-plakater", så vi alle kan blive lidt klogere på hinanden. Eleverne skal (selvfølgelig) lave deres plakater i Canva (mit yndlingsprogram).

Klik på billede for at printe plakaten

På deres plakat skal de give svar på nedenstående punkter:

  • Navn
  • Billede
  • Min familie
  • Mine fritidsinteresser
  • Bedste bog
  • Yndlingsfilm
  • Min livret
  • Tre tillægsord om mig
  • Tre ting som jeg ikke kan undvære
  • Jeg ved noget om
  • Tre gode egenskaber
  • Egenskaber jeg værdsætter hos en kammerat
  • TOP 3 af gode fag
Jeg har selvfølgelig også lavet en plakat. Eleverne ser min plakat til inspiration, men ser den først udfyldt efter de har lavet deres:)


Kopiering må kun finde sted på institutioner eller virksomheder, der har indgået aftale med Copydan Tekst & Node, og kun inden for de rammer, der er nævnt i aftalen.

Kommentarer