Undervisningsforløb til DEN DAG FARVERNE FIK NOK


DEN DAG FARVERNE FIK NOK

Sammen med 4.kl. har jeg haft et farverigt og fantastisk forløb, hvor eleverne skulle lære at skrive argumenterende tekster. Jeg valgte i den forbindelse, at de skulle skrive breve til deres forældre, hvor de skulle argumentere for et eller andet, som de godt kunne tænke sig.
Vores udgangspunkt var billedbogen 'Den dag farverne fik nok'.
Bogen handler om, hvordan de forskellige farveblyanter skriver breve til Viktor, da de af forskellige grund har fået nok af at blive brugt.

Jeg kan brugt bogen som modeltekst til eleverne, vi har fundet genretræk til argumenterende teksten og som inspiration til, hvordan man kan påbegynde og afslutte et brev.



Eleverne har været fuldstændig opslugte af bogen og den har været så brugbar og til stor inspiration for eleverne (og mig).

De forskellige opgaver som eleverne har arbejdet med i forbindelse med bogen, blev samlet i en foldebog.

Jeg bookede et klassesæt hos CFU


Hent gratis mit forløb her

Kommentarer